Projekt sanacije željezničkog mosta

Armavir - Rusija

Efremovskij željeznički most s tri polja vrlo je korištena prometna veza koja služi gradu Armaviru (južna Rusija). Na njemu 20 godina nisu rađeni nikakvi popravci, pa je objekt toliko dotrajao da je sanacija postala imperativ. Projektanti i izvođači odlučili su se za provjerene MC-ove sustave.
Vanjski utjecaji okoliša, dinamička prometna opterećenja i nedostatak tekućih popravaka doveli su do brojnih pucanja i lomljenja betonskih elemenata koje su činile željeznički most Efremovskij. U nekim je točkama čak i armaturni čelik potpornih stupova pokazivao znakove korozije. Osim toga, i površina kolnika i dilatacije imale su oštećenja koja su zahtijevala sanaciju.
Teški uvjeti

Dodatni izazov predstavljala je činjenica da je most redovito bio izložen jakim vibracijama uzrokovanim vlakovima koji su ispod njega prolazili i prometom koji se kretao preko njega. Budući da je visokonaponski kabel za vlakove prolazio ispod mosta, postojao je i vrlo kratak vremenski okvir za izvođenje radova sanacije; to se moglo izvesti samo dok vlakovi ne voze. Za sanaciju područja ispod željezničkog mosta, projektanti su see odlučili za MC-ov PCC proizvod Nafufill KM 250 – vrlo prikladan za primjene na dinamički opterećenim horizontalnim i vertikalnim konstrukcijama. Oba potporna stupa i donji sloj ceste sanirani su ovim proizvodom. Nafufill KM 250 također ima prednost što se može nanositi u slojevima debljine do 30 mm.

Nakon ugradnje laminiranih bitumenskih ploča od nehrđajućeg čelika i tkanine otporne na kidanje, predgotovljena dilatacijska nudi iznimnu pouzdanost.
Nakon ugradnje laminiranih bitumenskih ploča od nehrđajućeg čelika i tkanine otporne na kidanje, predgotovljena dilatacijska nudi iznimnu pouzdanost.
© MC-Bauchemie 2014


Nafutekt Plus za dilatacije 

Koncept sanacije također je uključivao sanaciju i brtvljenje dilatacijskih spojnica. Odlučeno je da se to izvede sustavom Nafutekt Plus, također tvrtke MC-Bauchemie – isprobanim, ispitanim i odobrenim rješenjem dilatacijskih spojeva koje uključuje upotrebu asfalta za trajno brtvljenje nosivih spojeva na mostovima, a također i ispunjava visoke zahtjeve navedene u njemačkom standardu za asfaltne dilatacijske spojnice ZTV-BEL-FÜ.
Između ostalog, sustav se sastoji od polimerom modificiranog bitumena koji se ulijeva u otvor postupkom "vruće u vruće". Tako se postiže trajna fleksibilnost. Spoj također postaje brzo prohodan – nakon samo cca. pet do šest sati. Sustav karakteriziraju koeficijenti trenja elastičnosti i sloj slični onom na površini. Značajno se smanjujee emisije buke u usporedbi s konvencionalnim sustavima, povećava udobnost putovanja i također poboljšava sigurnost vožnje.
Tijekom cijelog trajanja projekta MC-ovi stručnjaci pružali su tehničku podršku primjene na licu mjesta, pomažući u rješavanju problema koji su se pojavljivali. 

  • Ime

    Projekt sanacije željezničkog mosta

  • Država

    Armavir - Rusija, 2022

  • Stručna područja

    Mostovi

  • Kategorije

abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123