Rampe

Kod višeetažnih parkirališta, pojedinačne razine su uglavnom povezane rampama. Posebno pri kočenju i ubrzavanju automobila, velika opterećenja djeluju na podove rampi. Zbog toga sustavi premaza koji se nanose na rampe moraju biti vrlo robusni i otporni.

1
Pripremne mjere

Prije nanošenja premaza, elementi kao što su vrata, lajsne, šine za zaštitu od udaraca, štitnici kutova i spojni profili trebaju biti oblijepljeni plastičnom folijom kako bi se zaštitili od prskanja smole. Stavke koje nisu fiksne, kao što su poklopci cijevi, treba ukloniti i pohraniti negdje drugdje na gradilištu. Izvođači će trebati popuniti manje neravnine na podu brzoreagirajućom žbukom i izbrusiti površinu nakon što se stvrdne. Rubovi spojeva su reprofiliraju. Zatim površine koje treba premazati moraju biti uredno podjeljene u ravninu. Najbolje je miješati premazne materijale na odvojenom mjestu zaštićenom od kiše i sunca i prema potrebi sa zaštitom od folije. Preporučljivo je osigurati dostupnost dnevnih potreba materijala kako bi se izbjegle smetnje u radu. Također je prethodno potrebno osigurati potreban alat za ugradnju  i materijale za čišćenje. Nakon miješanja, smola se u kolicima odvozi iz skladišta i prostora za miješanje u prostor na kojem se ugrađuje premaz.

2
Miješanje

Premazi od umjetne smole za višeetažna i podzemna parkirališta obično se isporučuju u obliku dvokomponentnih sustava. Prije ugradnje komponente smole i učvršćivača pažljivo se pomiješaju pri maloj brzini (cca. 300 - 400 okretaja u minuti) pomoću snažnog uređaja za miješanje, na primjer sidrene miješalice. Sukladnost s preporučenim vremenima miješanja u tehničkim uputama ključna je kako bi se osigurala homogenost. Nakon miješanja, smola se prebacuje u drugu, čistu posudu i ponovno pažljivo promiješa ("repotting"). Gotovu smjesu smole treba odmah odnijeti na pripremljeno mjesto za nanošenje premaza i ugraditi bez daljnjeg odgađanja.

3
Temeljni premaz

Prvi sloj sustava uvijek se sastoji od temeljnog premaza. To je obično sintetička smola niske viskoznosti koja se najprije raspoređuje gumenom spužvom, a zatim utisne u betonsku podlogu poprečnim pokretima valjcima od janjeće kože s kratkom dlakom. Za osiguranje dobrog prianjanje na sljedeće slojeve, još tekući, svježi temeljni premaz može se lagano posuti vruće sušenim kvarcnim pijeskom. To je posebno važno ako se sljedeći sloj ne može nanijeti u optimalnom roku.

4
Izravnavajući sloj

Izravnavajući sloj osigurava visokokvalitetnu, vizualno glatku i nepropusnu površinu. Za izravnavajući sloj, smola koja se koristi za temeljni premaz pomiješa se s finim, osušenim kvarcnim pijeskom i nanese na temeljnu površinu ("izravnavajuću"). Ovisno o primjeni, u tu svrhu mogu se koristiti gumeni brisači, čelične gleter ili gleter od tvrde gume. Kao i kod temeljnog premaza, malo vruće sušenog kvarcnog pijeska može se posuti u još uvijek svjež izravnavajući sloj prije nego što se stvrdne kako bi mu površina postala hrapava. OS 10 i OS 11 sustavi premaza uvijek imaju hidroizolacijsku membranu. Posljedično, za takve sustave uvijek treba nanijeti izravnavajući sloj i malo posuti vruće sušenim kvarcnim pjeskom tako da membrana tvori neporozni sloj jednolike debljine s pouzdanim, čvrstim prianjanjem na podlogu.

5
Habajući sloj

Kao kosi objekti, rampe u višekatnim i podzemnim parkiralištima razlikuju se od ostalih prometnih površina. Potrošni sloj na rampama mora biti posebno otporan na posmična naprezanja uzrokovana ubrzavanjem i kočenjem vozila. U osnovi, habajući sloj se nanosi na rampu na potpuno isti način kao na vodoravnu površinu. Međutim, ovisno o nagibu rampe, može biti preporučljivo dodati tiksotropno sredstvo materijalima za oblaganje kako bi se postigla jednaka debljina premaza u cijelosti. Umjesto kvarcnog pijeska, tvrdi i vrlo elastični agregati kao što su bazalt i korund često su prikladniji za rampe kao protuklizni materijal. Potrošni sloj na rampe morat će se postaviti s posebnom pažnjom kako bi se osigurao gladak i ujednačen izgled.

 

 

abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123